אודות המכון
המכון הלאומי לחקר שרותי הבריאות ומדיניות הבריאות הינו עמותה עצמאית שמטרותיה הן:
- ללוות ולהעריך את השפעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי על שרותי הבריאות, איכותם, יעילותם ועלותם.
- ליזום ולממן מחקרים בנושאי ארגון, כלכלה ואיכות השירותים ותהליכי קבלת ההחלטות במערכת הבריאות.
- להוות במה ומקום מפגש לקיום דיון מקצועי וציבורי בתחומי הארגון, הניהול וקביעת מדיניות הבריאות.
- לעודד שיתוף פעולה מדעי בין תחומי ורב מקצועי ברמה הלאומית בין כל הגורמים, ניהוליים ואקדמיים, שעניינם קידומה של מערכת הבריאות הישראלית.
סעיף 52 (2) של חוק ביטוח בריאות ממלכתי התשנ"ד (1994) קובע, בין תפקידי מועצת הבריאות: "לקיים מעקב אחר ביצוע החוק ולערוך מחקרים, סקרים וחוות דעת מקצועיות באמצעות מכון שיקבע השר".
המכון הלאומי לחקר שרותי בריאות ומדיניות הבריאות נקבע למטרה זו על-פי החלטת שר הבריאות ובאישור המועצה מיום 24/6/95.
המכון מאגד חוקרים, מנהלים וקובעי מדיניות מכל מגזרי המשק: משרד הבריאות, קופות החולים, בתי החולים, האוניברסיטאות ומכוני המחקר. לפעילויות המכון תורמים דרך קבע בעלי מקצועות הבריאות, מנהלים, חוקרים ומדענים מן האקדמיה, משרותי הבריאות, מהכנסת וממשרדי הממשלה.
רגישות תרבותית והנגשה תרבותית במערכות בריאות
בשנים האחרונות יש עליה בתוקפנות של מקבלי שירות כלפי נותני שירות במחלקות לרפואה דחופה (מלר"ד). מקור אפשרי לתוקפנות זו היא פערים תרבותיים, אשר מביאה לירידה בשביעות הרצון מהטיפול של מקבלי השירות. מכך, גורמי תרבות הפועלים במשולב יכולים לסייע בצמצום פערים אלו ולהביא לירידה ברמת התוקפנות, דרך העלאת שביעות הרצון.
מודל להערכת בשלות אובייקטיבית של תהליכים לנושא חווית המטופל, במרפאות חוץ בביה"ח
חווית מטופל חיובית תורמת לשיפור במדדי בריאות, היענות, וירידה בצריכת שרותי בריאות. הערכה של מוכנות ארגוני בריאות לספק חוויה מטופל חיובית מתקבלת באמצעות סקרים ותשאולים הדורשים השקעת משאבים וזמן רבים. <br /> במחקר זה הצגנו מודל אובייקטיבי, חדשני, לבחינת בשלות תהליכי ארגון בריאות לספק חווית מטופל מירבית והקשר בין בשלות תהליכים לסקרי חווית המטופל.